Bestel vanavond, zaterdag in huis.

Code: Realize ~Future Blessings~ Review

Code: Realize ~Future Blessings~, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Code Realize -Future Blessings-

Code: Realize ~Future Blessings~ laat je hart smelten met de romantische vervolgverhalen op Guardian of Rebirth.

Future Blessings is de eerste fandisc van Code: Realize ~Guardian of Rebirth~. Je moet daarom eerst Guardian of Rebirth spelen voor je aan deze fandisc kan beginnen. Een fandisc houdt in dat de game uit meerdere korte verhalen bestaat, die het verhaal uit de hoofdgame uitbreiden. De gehele fandisc is alleen te lezen zonder enige vorm van gameplay, vergelijk het dus met een goed leesboek.

Meer romantiek
Future Blessings bestaat uit vijf verhalen die vertellen hoe de relatie tussen Cardia en de gekozen man vordert, een extra verhaal en twee "wat als"-verhalen. Vooral die vijf verhalen laten je hart smelten. De tederheid, de romantiek, het zit er vol mee. Dat is wat je als lezer zoekt in een fandisc. Daarnaast zijn alle vijf de verhalen met een goed verhaal gecombineerd. Keuzemomenten zijn er niet, wat betekent dat je alleen hoeft te lezen en te zien hoe het eindigt.

Wat als?
De "wat als"-verhalen spelen zich af na de common route in Guardian of Rebirth. De ene gaat over wat als Cardia naar huis was gegaan en haar broer was tegengekomen. De andere gaat over wat als ze met Herlock Sholmès een romantische relatie had ontwikkeld. Beide verhalen zijn uitstekende toevoegingen aan de Code: Realize-serie en brengen je net wat meer achtergrondinformatie over die twee belangrijke personages. Beide verhalen hebben keuzemomenten, wat ervoor zorgt dat er meerdere eindes zijn.

Review Code: Realize ~Future Blessings~: Bekende personages keren terug in de fandisc.
Bekende personages keren terug in de fandisc.
Review Code: Realize ~Future Blessings~: Personages zijn op bekende personen uit de literatuur of geschiedenis gebaseerd.
Personages zijn op bekende personen uit de literatuur of geschiedenis gebaseerd.
De maffia
Het extra verhaal speelt zich tijdens de common route van Guardian of Rebirth af. Het speelt zich daardoor middenin de gebeurtenissen van de eerste game af. Het verhaal weet goed te verrassen met nieuwe personages en de maffia in de hoofdrol. Het had zeker niet in de hoofdgame misstaan, want de kwaliteit is uitstekend. De spanning houdt je in je greep en voor je het weet heb je het uitgespeeld. Helaas zitten hier geen keuzemomenten in, wat wel goed bij het verhaal had gepast.

Vaker lezen?
Normaal gesproken hebben visual novels niet veel replayvalue. Als je het boek gelezen hebt, weet je nou eenmaal precies wat er gebeurt. In het geval van deze fandisc is er wel replayvalue. De verhalen zijn vrij kort en bevatten veel romantiek (zie kader). Dat zorgt ervoor dat je snel toch een route opnieuw speelt. Ook de art is een goede reden om het vaker te spelen. Het is adembenemend mooi en je zit vaak naar de achtergronden te staren voor je verder gaat met lezen.

Conclusie Code: Realize ~Future Blessings~ - Nintendo Switch Review

Pluspunten:
  • Goede verhalen