Steins;Gate Elite Review

Steins;Gate Elite, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner Steins;Gate Elite

Steins;Gate Elite is een fantastische visual novel met een ijzersterk verhaal!

Steins;Gate Elite is een game uit de Science Adventure Series (zie kader). Je speelt het als een soort interactief boek. Het is namelijk een visual novel die verschillende routes en eindes heeft. Deze routes bereik je door gedurende het verhaal keuzes te maken. Naast de verschillende routes is er ook nog het echte einde. Dat betekent een hoop leesplezier.

Het verleden veranderen
Het verhaal speelt zich af in Akihabara met Rintaro Okabe in de hoofdrol. Je zou Okabe als een gekke wetenschapper kunnen zien. Samen met zijn vriendengroep (zie kader) vindt hij per ongeluk een soort tijdmachine uit. Daarmee kan hij berichten naar het verleden sturen, zogeheten D-Mails, om het verleden te veranderen. Telkens gebeurt er wat in het verhaal waardoor ze die machine moeten gebruiken, maar of ooit de gewenste tijdlijn vindbaar is? Het is een hele zoektocht. Bij elke verandering verandert de tijdlijn en komen er weer andere obstakels op zijn pad. Van begin tot eind blijft het verhaal boeien en is de game lastig weg te leggen. Daarbij worden er regelmatig wetenschappelijke theorieën aangehaald en uitgelegd, wat het verhaal extra diepgang geeft.

Aangrijpende eindes
Verschillende eindes in visual novels zijn best normaal. Vaak zijn ze echter vrij kort en is het niet erg als je ze niet allemaal ziet. In Steins;Gate Elite is het echt een meerwaarde om alle eindes af te gaan. Elk einde is vrij uitgebreid en je krijgt zo meer inzicht in de relaties tussen de personages. De kwaliteit is enorm hoog. Daarnaast is het gemakkelijk om de eindes te bereiken. Er zijn slechts een aantal keuzemomenten in zo?n 40 uur leestijd. Afhankelijk van wat je kiest krijg je een bepaald einde. Zo moet je kiezen of je een berichtje beantwoordt en of je een D-Mail wel of niet verstuurt. Gameplay is er dus amper tot niet.

Review Steins;Gate Elite: Naast het spannende verhaal kom je regelmatig typisch Japanse seksuele grapjes tegen.
Naast het spannende verhaal kom je regelmatig typisch Japanse seksuele grapjes tegen.
Review Steins;Gate Elite: Reageer je wel of niet op het berichtje? De keuze is aan jou.
Reageer je wel of niet op het berichtje? De keuze is aan jou.
Audiovisueel
Visueel is de game een plaatje. Het neemt de stijl van de anime over inclusief bewegende beelden. Het voelt daardoor eerder alsof je naar een film zit te kijken dan een boek dat je leest. Dat wordt versterkt door de uitstekende voice-acting. Het trekt je gelijk in de game en weet je niet meer los te laten. Het is jammer dat er alleen Japanse voice-acting is en geen Engelse. Als laatste nog een punt voor wie een eerdere versie van Steins;Gate heeft gespeeld op een andere console: deze Elite-versie bevat niet de oorspronkelijke visuele stijl van eerdere versies van de game. Het bevat alleen de stijl van de anime.

Conclusie Steins;Gate Elite - Nintendo Switch Review

Pluspunten:
  • Interessant verhaal