Bestel vandaag, maandag in huis.

VOEZ Review

VOEZ, iets voor jou? Lees onze professionele review en je weet het in 3 minuten!

Banner VOEZ

VOEZ is een bijzondere rhythmgame die uitblinkt in de uitstekende muziekkeuze.

Ontwikkelaar Rayark heeft al verscheidene games op de Nintendo Switch laten uitbrengen. Zo zijn rhythmgames Cytus a, Deemo en VOEZ van Rayark. Toch verschillen die rhythmgames sterk van elkaar. Lees hier wat VOEZ zo goed maakt.

Variatie en kleur
De muziekkeuze in VOEZ is groot. Zeker in de loop der jaren zijn er, naast de ruim honderd nummers die op release beschikbaar waren, nog tientallen toegevoegd. De genres variëren van pop tot techno. Er zit voor ieder wat wils tussen. Wel is het grotendeels Aziatische muziek. Alle nummers zijn vanaf het begin gelijk speelbaar. Je hoeft ze dus niet vrij te spelen. Daarnaast is de vormgeving zeer kleurrijk. Tijdens het spelen van de nummers lijkt het een grote lichtshow, wat je direct in het spel trekt.

Genot voor het oog
De muzieknoten komen naar beneden maar wisselen regelmatig nog van links naar rechts. Hierdoor is het soms lastig in te schatten waar een noot terechtkomt. Naast noten die je moet aantikken, zijn er ook nog die je vast moet houden of waarbij je naar links of rechts moet vegen. Het zorgt voor een mooie combinatie die je blijft uitdagen. Er zijn drie verschillende moeilijkheidsgraden. Daarnaast kan je kiezen om het touchscreen of de knoppen te gebruiken om de noten te raken. Het touchscreen is de beste methode, omdat je dan echt gevoel voor het ritme krijgt. Met de knoppen maakt het niet uit of de noot naar links of rechts gaat, zolang je op het juiste moment tikt, dan raak je hem. Je mist daar een stukje beleving.

Review VOEZ: Tikken, vegen, vasthouden op de beat.
Tikken, vegen, vasthouden op de beat.
Review VOEZ: Het verhaal is in dagboekvorm.
Het verhaal is in dagboekvorm.
Dagboek
Er is in VOEZ een verhaal, maar dat is vooral bijzaak. Het zit verstopt in het menu onder dagboek en kom je tijdens het spelen amper tegen. In het dagboek speel je hoofdstukken vrij door uitdagingen te voltooien. Deze uitdagingen zijn nog best pittig. Je kan het daarom beter als een reeks uitdagingen zien dan als een verhaal. Desondanks wordt het verhaal mooi verteld en weet het je te raken. Echter kost het je tientallen uren om zo goed te worden dat je het volledige verhaal kan aanschouwen. VOEZ moet je spelen om de muziek, maar niet om het verhaal.

Conclusie VOEZ - Nintendo Switch Review

Pluspunten:
  • Ruime muziekkeuze