Al snel leer je de basis van het toveren en kom je in je eerste stadje aan, waar je kennis maakt met missies en het "herstellen" van mensen hun gebroken harten. Deze missies werken met een stempelkaart, een volle stempelkaart kan je dan weer inwisselen voor een upgrade in het spel.
Na je geslaagde trial missies als tovenaar kan je beginnen met het vangen van monstertjes die Familiars genoemd worden. Deze levelen up door het gekende XP-systeem.Elke Familiar heeft z’n eigen kenmerk, maar je beslist toch zelf welke je de leukste vindt. Je kunt Familiars ook metamorferen naar een betere versie van zichzelf. Dan gaat hun level automatisch terug naar 1, maar leren ze wel nieuwe en betere spreuken waardoor ze sterker en krachtiger worden.
Opweg naar Shadar kom je personages tegen die je willen helpen met je reis, waardoor je steeds moeilijkere monstertjes aankan, omdat je er niet meer alleen voor staat. Je kan deze personages tijdens het vechten zelf allemaal apart besturen.
Zelda gecombineerd met Pokémon, zo voelt deze game aan voor mij, maar met een eigen, sterk, uniek verhaal en een eigen touch.
Ik vind het een top spel, waar je uren zoet mee bent als je alle missies wilt voltooien en zoveel mogelijk Familiars wilt vangen. Niet enkel de opdrachten, maar het hele verhaal en de leuke afwisseling in het vangen van Familiars maken het voor mij helemaal compleet!
Een echte aanrader voor iedereen die houdt van avonturenspelletjes met een heel mooi verhaal.
Verberg.