Beoordelingen voor   Pokemon Brilliant Diamond

Beoordelingen Pokémon Brilliant Diamond

3 beoordelingen - gemiddeld cijfer 7,8

1781
18 jaar
Leuke remakes, maar met een twist
Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl brengt de vierde generatie Pokémon terug naar het nieuwste platform! Als iemand die al lang Pokémon-fan is (en onder andere ook de originele versies heeft gespeeld), was ik blij om eindelijk ook remakes van Diamond en Pearl te zien. Initieel spraken de remakes me visueel niet echt aan, maar dit heeft me niet tegengehouden om ze toch te proberen en intussen is mijn mening over het spel, visueel althans, verbeterd.

Om deze remake te beoordelen is het interessant om eens te kijken naar voormalige remakes. Deze namen altijd het originele materiaal (regio, verhaal en dergelijke) over om zeker trouwe remakes te zijn, maar breidden daar ook op uit met een hoop extra content. Fire Red en Leaf Green hadden de Sevii Islands, Heart Gold en Soul Silver hebben ook elementen van het derde spel, Crystal. En ten slotte hebben Omega Ruby en Alpha Sapphire de Delta Episode, de compleet vernieuwde Pokénav en nog andere leuke nieuwe features. Uiteraard waren deze remakes ook visueel verbeterd, zodat ze echt speelden als de nieuwste generatie Pokémon-games in die tijd, en werden features en Pokémon die pas later geïntroduceerd werden ook geïntegreerd. Bij deze remakes zit dat echter anders. Deze spelen niet en zien er niet uit als de nieuwste generatie Pokémon (niet als Sword en Shield). Dit is niet het grootste probleem, want ik denk dat zowel deze keuze als de tegenovergestelde beide met voor- en nadelen zou komen. Maar helaas doet deze remake ook niet echt iets nieuw, in tegenstelling tot de voorgaande remakes. De ene grote nieuwe feature is een revamped Sinnoh Underground, waar je nu makkelijk en veel Pokémon kan vangen (zelfs Pokémon die je in de originele games op die punten in de game nog niet zou kunnen vangen). Toch voelt dit niet als genoeg aan. Op z’n minst waren de Sevii Islands in Fire Red en Leaf Green nog een nieuwe locatie (deels voor en na de League toegankelijk), maar de Sinnoh Underground was ook al in de originele games, dus dit voelt anders aan. Een grote grot met enkel rechte paden is ook minder interessant vergeleken tot enkele eilanden. Maar wat mij het meest teleurstelde, is dat ze niets van Pokémon Platinum hebben geïntegreerd. Graag had ik de Platinum Pokédex gezien (met 210 Pokémon in plaats van 150). Oké, de Distortion World is aanwezig in de remakes, maar de plaats is niet relevant in het verhaal en je gaat er ook gewoon maar even naartoe om Giratina te vangen.

Naast deze tekortkomingen, is dit op het einde van de dag nog wel steeds een Pokémon-game. Deze remake ziet er visueel erg goed uit en de overall gameplay is ook sneller dan de oorspronkelijke games. Het chibi-design in de overworld is niet voor iedereen, en eerst was ik er ook niet echt een fan van, maar het geeft deze remakes wel hun eigen charme. Ben je een fan van de originele Diamond en Pearl en wil je de games nog eens spelen, dan biedt deze remake jou zo goed als dezelfde ervaring aan in een mooi nieuw jasje. Ook voor nieuwe spelers is dit zeker een goede plaats om te beginnen.
Cijfer:
7,0

37195
21 jaar
Een blast to the past
Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl zijn remakes van de DS-games Diamond en Pearl. Deze remakes wijken niet veel af van de originele games. Er zijn enkele verbeteringen, zoals de Running Shoes die altijd aan blijven en enkele nieuwe addities, zoals de Grand Underground. Maar voor de rest zijn dit gewoon de DS-games die je nu op je Switch kan spelen. Volgens mij zouden ze voor deze remake meer gedaan kunnen hebben, maar helaas. Het is wel nog steeds een goede game, maar dat komt omdat de originele spellen geweldig waren.
Cijfer:
7,5

3003
20 jaar
Een van de leukste Pokémon voor de Switch!
Ik vind dit een van de leukere Pokémon-spellen voor de Switch. Ik vind de tekenstijl van deze Pokémon heel leuk en ook de starter Pokémon zijn heel schattig. Het verschil tussen de andere versie, Shining Pearl, zit hem vooral in de Pokémon die je kan vangen en de legendarische Pokémon en niet in het verhaal of de gameplay. Dus als je twijfelt tussen de twee kan je kijken welke Pokémon je in welke versie kan vangen en welke je het leukste vindt om zo tot een beslissing te komen.
Pokémon Brilliant Diamond
Cijfer:
9,0

Voeg jouw mening toe en verdien 40 tot 75 muntjes.

kopje Geheimen en cheats voor Pokémon Brilliant Diamond

5 tips: 4 Geheimen - 1 Easter Egg/Glitch

Geheimen:
Waar vang je elke legendary?
Neleke
37195
Er zijn heel wat legendarische pokemon te vinden in Sinnoh, in deze video ontdek je waar je ze kan vinden!

Easter Eggs en Glitches:
Mew en Jirachi
Columbam
35
Als je save data hebt voor de Pokemon: Let’s Go-games en/of Sword en Shield, dan kan je in Floaroma Town zowel Mew als Jirachi krijgen van het oudere koppel links van de ingang!

Geheimen:
Arceus
Pimpampet
160
Als je savedata van Pokemon Legends arceus op je Switch hebt staan, dan krijg je de mogelijkheid om Arceus te vangen in Brilliant Diamond en Shining Pearl. Je moet wel eerst de Elite 4 verslaan en de National Pokedex ontvangen. Als je dat eenmaal gedaan hebt, dan kan je in je kamer de Azure Flute vinden, deze moet je op de top van Mount Coronet gebruiken om tegen Arceus te vechten.
Lees meer tips en geheimen.

Geheimen:
Pokémon Swarms (1)
Axelmans
1781
Nadat je de National Pokédex hebt ontvangen, kan je Dawn/Lucas vinden in Sandgem Town. Als je met haar/hem praat, zullen ze zeggen om hun zus te spreken in hun huis (ook in Sandgem).

De zus zal elke dag informatie geven over een zwerm van een bepaalde Pokémon-soort: je zal te weten komen welke soort, en waar de zwerm zich bevindt. Elke dag zal er een nieuwe zwerm gegenereerd worden van één willekeurige soort uit een eindige lijst, en elke soort zal altijd een zwerm in eenzelfde bepaalde locatie hebben. Eens op de locatie, heeft elke encounter een 40% kans om de zwermende Pokémon in kwestie te zijn. De lijst bestaat uit Pokémon die enkel in de National Pokédex staan. Hier is alvast het eerste deel van die lijst (er is niet genoeg plaats om alle Pokémon in één dezelfde lijst op te sommen, de rest komt in een tweede tip):

Soort:Locatie:
PidgeyRoute 229
MagnemiteFuego Ironworks