Spring door allerlei doldwaze levels!
Kijk uit voor Neo Cortex!
Kijk uit voor Neo Cortex!
Afbeelding voor Crash Bandicoot 4 Its About Time

Mr M

Mr M. vertelt

Wowie! Bereid je voor op een Fantastisch avontuur met Crash Bandicoot 4: It’s About Time voor de Nintendo Switch! In dit gloednieuwe deel van de geliefde Crash Bandicoot-serie, ontwikkeld door Toys for Bob, nemen Crash en zijn zus Coco het op tegen de kwaadaardige Dr. Neo Cortex en Dr. N. Tropy om de multiverse te redden. De gameplay is heerlijk uitdagend met klassieke platformactie, nieuwe speelbare personages, en innovatieve mechanics zoals Quantum Masks die je speciale krachten geven. Met prachtige graphics en een kleurrijke wereld is dit een game die je niet wilt missen!

Crash Bandicoot is een iconische franchise die begon in 1996 op de originele PlayStation. Na een lange pauze keerde Crash terug met de remakes van de originele trilogie en nu met een volledig nieuw avontuur in Crash Bandicoot 4: It’s About Time. Deze game brengt de klassieke gameplay terug met moderne twists en is een ware verfrissing voor zowel oude als nieuwe fans. Het is de eerste originele Crash Bandicoot-game in meer dan een decennium en werd met veel enthousiasme ontvangen!

"Crash Bandicoot 4: It’s About Time is a triumphant return for the beloved marsupial, offering challenging platforming and a delightful art style." - IGN
"A fantastic blend of nostalgia and innovation, Crash Bandicoot 4 is a must-play for fans of the series." - GameSpot

Crash Bandicoot 4: It’s About Time is perfect voor fans van klassieke platformgames en iedereen die van een uitdaging houdt. Of je nu bent opgegroeid met de originele Crash Bandicoot-games of nieuw bent in de serie, deze game biedt plezier voor alle leeftijden. Het kleurrijke en speelse ontwerp maakt het ook aantrekkelijk voor jongere spelers, terwijl de uitdagende levels oudere spelers zullen aanspreken.

Als je geniet van Crash Bandicoot 4: It’s About Time, dan zul je ook dol zijn op andere platformgames zoals Super Mario Odyssey en Yooka-Laylee. Beide games bieden een Fantastische mix van avontuur en platformactie. Vergeet niet dat we bij MarioSwitch.nl 6 dagen per week versturen, dus je hebt je volgende avontuur snel in huis!
Beoordelingen voor   Crash Bandicoot 4 Its About Time

Beoordelingen Crash Bandicoot 4: It’s About Time

1 beoordeling - cijfer 8,0

2186
20 jaar
Waardig vervolg op de originele Crash Trilogie!
Crash heeft het nogal zwaar gehad na de originele trilogie, met games die matig waren en/of totaal niet zoals het origineel speelden. Maar meer dan 20 jaar later hebben we eindelijk een waardig vierde spel: Crash Bandicoot 4: It’s About Time! Dit spel pakt de draad weer op waar Warped het in 1998 heeft achtergelaten. Eindelijk terug bij een 2.5D-platformer, gefocust op het breken van dozen en uitdaging. Daarbovenop zijn er ook vernieuwende elementen, de allerbelangrijkste zijnde de Quantum Masks die voor nieuwe en unieke platformscenario’s zorgen. Denk aan wisselen tussen dimensies, zweverige sprongen, vertragen van tijd en het omdraaien van de zwaartekracht. De overige toevoegingen zijn kleiner, maar nog steeds fijn, zoals skins voor Crash en Coco. De levels zijn ook heel mooi en vol detail, wat het een visueel genot maakt.

Voor een platformer zijn goede controls natuurlijk ook belangrijk, en Crash Bandicoot 4 slaagt hier zeker in. Dubbele sprongen, slides en zelfs slides gevolgd door een sprong; het voelt allemaal soepel en comfortabel. Crash is zeer fijn om te besturen. Het voelt niet helemaal hetzelfde aan zoals in de originele of remastered trilogie (voornamelijk de sprong na een slide vertraagt je nu nogal veel), maar ik kon me hier redelijk snel aan aanpassen. De variatie in de gameplay door de Quantum Masks maakt het ook nog eens fris en uitdagend.

Er is echter wel iets belangrijks waarover ik me genoodzaakt voel het te vermelden, en dat zijn de vereisten voor 100% (of in het geval van deze game 106%). Crash-games kunnen al best uitdagend zijn, zelfs als je niet voor alle collectibles gaat, maar dit spel drijft je tot het uiterste als je alles wilt halen en ontgrendelen. Er zijn heel veel gems te verzamelen en dan zijn er ook nog zeer moeilijke relics te verzamelen waarvoor je het level zo snel mogelijk moet doorgaan, en je alle dozen moet breken en het level moet beëindigen zonder zelfs één keer een leven te verliezen. Dit is zeer moeilijk (vooral omdat levels nu ook veel langer zijn) en duurt heel lang. Ik kan dit dus niet aanraden aan zomaar iedereen. De game is nog steeds zeer fijn als je de collectibles laat voor wat ze zijn, maar dan zal je het spel wel al uitgespeeld hebben in slechts een paar uur. Echter kan ik de game in dit geval nog wel steeds aanraden!
Cijfer:
8,0

Voeg jouw mening toe en verdien 40 tot 75 muntjes.

kopje Geheimen en cheats voor Crash Bandicoot 4: It’s About Time

7 tips: 4 Geheimen - 3 Persoonlijke tips

Persoonlijke tip:
Waar kan ik alle gekleurde gems in Crash Bandicoot 4: It's About Time vinden?
Super Dekker
158548
15 jaar
Bekijk hier de locatie van alle gekleurde gems in Crash Bandicoot 4: It’s About Time!

Geheimen:
Wat zijn alle hidden gems in de normale levels van Crash Bandicoot 4?
Axelmans
2186
In elk level van Crash Bandicoot 4: It’s About Time is ergens een verborgen gem te vinden. Hoe hard ze werkelijk verstopt zitten in het level varieert nogal, maar de kans dat je er minstens 1 niet zelf kunt vinden is reëel. Onderstaande video toont de 38 hidden gem locaties in de normale versies van de levels. De video toont niet de locaties van hidden gems in de N. Verted versies van deze levels (dit zal ik in een andere tip gieten), maar ik kan wel alvast zeggen dat de locatie van de hidden gem verschilt tussen de normale en N. Verted versie voor elk level.

Geheimen:
Waar vind je alle hidden gems in de N. Verted versies van de levels?
Axelmans
2186
Deze tip is gelijkaardig aan een andere tip die ik eerder deelde. Echter gaat het nu over de locaties van de hidden gems in de N. Verted versies van alle 38 levels van Crash Bandicoot 4: It’s About Time. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat deze nog beter verstopt waren dan degene in de normale versies van de levels. Daarom is de volgende video zeker handig:

Lees meer tips en geheimen.

Persoonlijke tip:
Wat zijn alle eindbazen in Crash Bandicoot 4: It’s About Time?
Super Dekker
158548
15 jaar
Crash Bandicoot 4: It’s About Time heeft super veel eindbazen. Dan is het ook niet raar dat je wel eens vast komt te zitten. Bekijk ze daarom allemaal hier in deze video. Veel kijkplezier!

Persoonlijke tip:
Wat zijn alle cutscenes in Crash Bandicoot 4: It’s About Time?
Super Dekker
158548
15 jaar
Altijd al benieuwd naar de cutscenes in Crash Bandicoot 4: It’s About Time? Bekijk ze hier in deze video!

Geheimen:
Wat zijn Time Trials in Crash Bandicoot 4?
Axelmans
2186
Als je een level start dat je voordien al eens gehaald hebt in Crash Bandicoot 4: It’s About Time, zal je nu bij de start een timer terugvinden. Eens je er tegenloopt, zal een timer starten en zullen dozen veranderen naar gele dozen met getallen op. Het is nu de bedoeling dat je zo snel mogelijk doorheen het level gaat en probeert een zo laag mogelijke tijd te behalen. Het breken van gele dozen met een getal op zal de timer tijdelijk voor een aantal seconden laten stoppen.

Afhankelijk van je tijd krijg je een time trial relic van een bepaalde soort. Er zijn 4 soorten, gerangschikt van makkelijk naar moeilijk: sapphire, gold, platinum en purper (= developer time). Voor 106% moet je in elk level minstens de platinum time trial relic halen. Ten slotte geef ik graag nog enkele tips:

- Begin pas aan de time trials nadat je de eindbaas hebt verslagen, hierdoor ontgrendel je de zogenaamde "Triple Spin". Deze zal je de nodige snelheid bieden. Eventueel kan je ook "Slide-Spins" leren, waarbij je eerst slidet en dan een spin uitvoert. Dit is echter moeilijk te timen en te leren.

- Het is belangrijk om te leren hoe de personages en Quantum Masks werken, want er zijn hier en daar secties waar je zeer snel doorheen kunt gaan als je weet wat je doet.

- Time trials kunnen enkel in de gewone versie van het level gedaan worden, niet de N. Verted versie.

- Op YouTube kan je eventueel een demonstratie van de time trial voor een bepaald level vinden om na te spelen, mocht dat helpen.

Geheimen:
Hoe haal je N. Sanely Perfect Relics in Crash Bandicoot 4?
Axelmans
2186
Het is mogelijk om in elk level een N. Sanely Perfect Relic te halen (Relic in de vorm van een doodshoofd) in Crash Bandicoot 4: It’s About Time. Dit is echter veel makkelijker gezegd dan gedaan, want je krijgt deze enkel als je het level voltooit terwijl je alle dozen kapot hebt gemaakt, en dat zonder zelfs maar 1 keer te sterven. Hier vallen nog enkele zaken bij te vermelden (opmerkingen + tips):

- Verzamel zeker eerst alle gekleurde gems, in sommige levels kan je niet alle dozen breken als je hier één van mist.

- Bonussecties kan je zo vaak als nodig opnieuw proberen, omdat als je sterft in zo’n sectie de death-counter niet omhoog gaat.

- Het is ten stelligste aangeraden om je personage te besturen met de D-pad, omdat deze veel meer nauwkeurigheid biedt dan een joystick.

- De double jump is zeer handig, maar in sommige situaties waar je snel moet zijn zal deze ervoor zorgen dat je te veel snelheid verliest. Het is dus belangrijk om te leren inschatten wanneer een single jump voldoende is.

- Houd op je computer of GSM een guide open die locaties opsomt van makkelijk te vergeten dozen. Ik gebruikte hiervoor persoonlijk de site IGN, die dit voor elk level bespreekt (link naar IGN).

- Je kan voor elk level kiezen om de Relic te halen in de normale versie of in de N. Verted versie. Je kan de Relic in principe in beide versies halen, maar voor 106%-completie volstaat het om dit voor elk level in slechts 1 versie te doen.

- Het helpt om eerst een paar keer het level door te gaan zonder te proberen om de Relic te halen, zodat je het level al wat kan memoriseren. Ik raad dit zeker aan bij Bears Repeating, Building Bridges, Crash Landed en The Crate Escape, want deze hebben auto-scrollende secties waarbij je geen dozen mag missen of je kans op het krijgen van de Relic is weg.

Voor de rest, veel succes! Dit is een pittige uitdaging, maar zeker niet onmogelijk. Je kan dit!
Minder tips en geheimen.
Voeg jouw tips en trucs toe en verdien 30 tot 75 muntjes.