Beoordelingen voor   Tales of Symphonia Remastered

Beoordelingen Tales of Symphonia Remastered

1 beoordeling - cijfer 8,5

921
27 jaar
Moderne versie van een tijdloze klassieker!
Tales of Symphonia, een van de meest geliefde klassiekers in het JRPG-genre, is terug met een remastered versie. De eerste keer dat ik over deze game hoorde was via vrienden die erg lovend over de game zijn, en ben blij dat ik nu de kans heb gekregen om het op moderne hardware te proberen. De grafische verbeteringen zijn meteen opvallend, met scherpere personagemodellen en prachtig opgepoetste omgevingen die de game een modernere uitstraling geven. De overgang van 4:3 naar 16:9 beeldverhouding maakt het spelen van Tales of Symphonia op hedendaagse schermen veel comfortabeler en meeslepender.

Een ander belangrijk aspect van deze Remastered versie is het geluid. De verbeterde soundtrack klinkt fantastisch en voegt een nieuwe laag diepte en emotie toe aan de al indrukwekkende muziek van de originele game. De ingesproken dialogen klinken duidelijker en de dialogen zijn nog meeslepender dan voorheen. Deze updates tillen de algehele ervaring van Tales of Symphonia naar een hoger niveau.
Lees meer...

Wat betreft gameplay is de Remastered versie trouw gebleven aan het origineel van de Gamecube, en dat is zowel een zegen als een vloek. Hoewel het gevechtssysteem nog steeds vermakelijk en diepgaand is, voelt het in vergelijking met modernere JRPG’s enigszins gedateerd aan. De remake had een kans om enkele quality-of-life verbeteringen te introduceren, maar houdt zich vast aan de originele mechanics. Voor mij was dit geen probleem gezien ik regelmatig oudere JRPG’s speel, maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen even makkelijk is.

Al met al is Tales of Symphonia Remastered een welkome terugkeer naar een geliefde klassieker. De verbeterde graphics en audio maken de game aantrekkelijker dan ooit tevoren, terwijl de trouwe gameplay behouden blijft voor degenen die op zoek zijn naar een nostalgische reis. Hoewel enige modernisering van de gameplay wenselijk was geweest, is deze Remastered versie nog steeds een geweldige manier om opnieuw kennis te maken met een tijdloos avontuur of om het voor het eerst te ontdekken.
Verberg.
Cijfer:
8,5