Local play:1-4 spelers
Leeftijd:3+ jaar
EAN:5055277044627

Afbeeldingen voor  Super Monkey Ball Banana Mania

Van links naar rechts: Doctor, Baby, MeeMee, AiAi, Yanyan en Gongon. Allen zijn speelbaar!
Super Monkey Ball Banana Mania: Screenshot
<a href = https://www.marioswitch.nl/Switch-spel-info.php?t=Team_Sonic_Racing target = _blank>Sonic</a> en Tails maken ook hun debuut in deze fantastische <a href = https://www.marioswitch.nl/Switch-spel-info.php?t=Super_Monkey_Ball_Banana_Blitz_HD target = _blank>Monkey Ball</a>-game!
Sonic en Tails maken ook hun debuut in deze fantastische Monkey Ball-game!
Afbeelding voor Super Monkey Ball Banana Mania

Beoordelingen voor   Super Monkey Ball Banana Mania

Beoordelingen Super Monkey Ball: Banana Mania

1 beoordeling - cijfer 8,7

1781
18 jaar
Een persoonlijk vernieuwende verrassing!
Op een dag besloot ik eens in de aanbiedingen van de PlayStation Store (de Switch-versie is gelijk) te graven, met het plan om een nieuwe game aan te kopen en proberen. Ik vond enkele games die me aanspraken, en uit die selectie koos ik Super Monkey Ball: Banana Mania. Online had ik al enkele mensen gehoord met veel lof voor de franchise, en dat gaf me ook wat meer motivatie om de nieuwste game zelf eens uit te proberen. Kort gezegd, was ik zeer verrast, Super Monkey Ball is echte fun!

Super Monkey Ball valt in het marble-genre, waarbij marble letterlijk ’knikker’ betekent. Je beweegt een bolvormig object rond over een parkoers in een poging om de finish te bereiken. Het parkoers bevat in dit spel ook banaantjes die het leuk maken om te proberen er zo veel mogelijk te pakken (ook nodig voor missies). In Super Monkey Ball is dat bolvormig object een balletje met een aapje in. Nu in de meeste marble-games beweeg je je knikker zelf, maar Super Monkey Ball doet net iets unieker. In plaats van de knikker te bewegen kantel je hier het parkoers zelf, en dat doet de knikker bijgevolg ook bewegen. Alhoewel ik niet veel afweet van games in het marble-genre (dit spel is mijn eerste ervaring in het genre), denk ik niet dat dit veel wordt nagedaan in andere marble-games en ik vind het reuze geniaal.
Lees meer...

De game biedt diverse spelmodi aan die allemaal een eigen draai geven aan dit eenvoudige concept. De grootste modus is natuurlijk de avontuurmodus zelf, waar je level na level probeert te halen, en tussenin een klein verhaal volgt. Alle levels in deze modus hebben ook meerdere missies aan zich gebonden, wat voor herspeelbaarheid zorgt. De andere modi zijn kleiner, maar daarom niet per se saai. In Reverse mode probeer je een level achterwaarts te halen, in Dark Banana mode mag je geen enkele banaan aanraken, enzoverder.

Eén ding dat mensen die niet bekend zijn met de franchise misschien wel willen weten, is dat deze game soms moeilijk kan zijn, en dat er ook inconsistente moeilijkheidscurven zijn (soms is er opeens een supermoeilijk level, gevolgd door weer een zeer eenvoudig). Gelukkig kan je in deze game een ability kopen om te kunnen springen, wat sommige levels een pak makkelijker kan maken. Zelfs met een sprong, zal je de meeste levels echter niet direct kunnen, dus dit spel is enkel aangeraden voor spelers die geduldig en gemotiveerd zijn om hetzelfde level dozijnen keren opnieuw te proberen vooraleer het te kunnen halen. Super Monkey Ball is een spel dat je moet oefenen, je moet gewend raken aan de controls en de physics van de game, dit kan lang duren maar al vanaf het oefenen had ik persoonlijk erg veel plezier.

In conclusie ben ik zeer blij dat ik eens iets nieuws heb geprobeerd en deze game daarvoor heb gekozen. Het was zeer vernieuwend en verrassend voor me, en games die me zo’n ervaring kunnen geven, probeer ik zo veel mogelijk te zoeken. In dit geval zeker een succes.
Verberg.
Cijfer:
8,7

Voeg jouw mening toe en verdien 40 tot 75 muntjes.

kopje Geheimen en cheats voor Super Monkey Ball: Banana Mania

Persoonlijke tip:
Aangeraden voor nieuwe spelers: prioriteer de Jump-ability.
Axelmans
1781
18 jaar
Speel je Super Monkey Ball voor het eerst en vind je het nog moeilijk? Gelukkig kan je in de shop voor 30000 Banana points een jump-ability kopen om te kunnen springen. Dit maakt een deel van de game veel makkelijker. Aangezien 30000 veel is, raad ik aan om al vanaf het begin te sparen (en nog niets anders te kopen), je krijgt Banana points simpelweg door levels te voltooien en missies te halen.
Voeg jouw tips en trucs toe en verdien 30 tot 75 muntjes.
Thuiswinkel Waarborg